www.svedsketanky.cz http://bbs.svedsketanky.cz/diskuse/ |
|
Vyvieranie vody V40 http://bbs.svedsketanky.cz/diskuse/viewtopic.php?f=69&t=569 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Peťo [ úte 22. pro 2009 21:52:15 ] |
Předmět příspěvku: | Vyvieranie vody V40 |
Popíšem svoj problém. Začalo mi nejak zle kúriť, a zopár krát sa stalo že náhle klesla ručička teploty chladiacej kvapaliny o cca 8mm a potom sa vrátila späť. Tak som ako prvé išiel kúpiť originál Volvo termostat a vymenil som ho. Po výmene sa teplota stále drží tak ako má, ale stále nejak blbo kúri. Ok nasledovala fáza sledovania, čo tomu je. Tak som si vytypoval asi prasknuté tesnenie pod hlavou. Ale stále sa nič iné nedialo. Po rade Doda som išiel na kopce aby sa všetky bubliny dostali von. Ok začalo kúriť. Tak som sa tešil že to bolo len zavzdušnené. Ale včera sa mi stalo, že po jazde na diaľnici -cca 160km/hod, začala stúpať ručička ukazovateľa teploty chladiacej kvapaliny, tak som vyradil na neutrál a spomalil až kým sa teplota neustálila. Zastavil som a zistil, že mi vyvrela chladiaca kvapalina cez expanzku, tak som ju dolial. No a odvtedy mi vždy pri rýchlosti nad 130km/hod začne vyvierať voda. Čo sa stalo môjmu motoru? Je to tesnenie pod hlavou, alebo vodná pumpa, prípadne upchatý chladič? Poraďte. Ďakujem za akékoľvek info a rady PS: Na vrchnáku na dolievanie oleja nieje emulzia a expanzná nádobka na chladiacu kvapalinu je čistá, bez olejových usadenín |
Autor: | raolsa [ úte 22. pro 2009 23:39:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyvieranie vody |
Vidím to na načaté těsnění pod hlavou. |
Autor: | Guru [ úte 22. pro 2009 23:58:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyvieranie vody |
Tiež, ale nie že sa dostáva olej do okruhu chladiacej kvapaliny, ale skôr výfukové plyny! Skus jazdiť ako si spomenul a potom ohmataj hadice čo idú z/do expanznej nádrži aj z/do chladiča, budú určite tvrdé ako kameň "pretlak", lebo motor sa do okruhu vody tlači výfukové plyny. preto na chvíľku pomohlo odvzdušnenie ale vzduch "plyn" sa tam bude dostávať furd až do riešenia problému s tesnením. Nepríjemné držím palce |
Autor: | Peťo [ čtv 24. pro 2009 14:06:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyvieranie vody |
Včera som nútene absolvoval cca 350km po diaľnici a skúsil som tam naliať nejaký utesňovač chladiča. A teraz páni pozor, pomohlo to tak, že sa to prestalo prehrievať a vyvierať. Čiže môžem mať praknutý radiator? Kúri to stále konštantne. Len sa to začína prehrievať. Ale mám pocit akoby chladiaca zmes necirkulovala cez chladič. Nemal by byť chladič horúci, keď je prehriaty motor? |
Autor: | raolsa [ čtv 24. pro 2009 22:41:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyvieranie vody |
Tyhle s prominutím s.ačky bych do auta nalil jenom v nejnutnějším případě. Chladič musí být teplý jestli máš teplotu nad normálem. Jestli není tak jsou dvě možnosti: 1) vadný termostat, 2) ucpaný chladič tím svinstvem. Topí ti topení? Jestli ne, můžeš mít ucpaný i radiátorek topení. Termostat můžeš zkusit vyndat a uvařit ho v hrnci na plotně, jestli se otevře než začne voda vřít tak je dobrý. Nejlepší by ale bylo měřit při tom teplotu nějakým teploměrem se stupnicí nad 100 stupňů. Když se neotevře vůbec, tak je jasně špatný. Ale jestli ti vytéká voda z nádobky tak by to mohlo být proražené těsnění pod hlavou. To zkusíš tak, že otevřeš víčko od vody a nastartuješ motor a necháš ho ohřát. Jestli během té doby zače voda vytékat tak je to jasně těsnění. Většinou jsou vidět bubliny, které se objevují v nádobce, ale není to vždy. |
Autor: | Peťo [ pát 25. pro 2009 0:27:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyvieranie vody |
Autor: | raolsa [ pát 25. pro 2009 9:01:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyvieranie vody |
No jestli ti to netopí, tak by to opravdu mohla být pumpa. Třeba se utrhla vrtulka. Hadice do topení se musí začít ohřívat jako první. A být opravdu teplé, teda v závislosti na teplotě motoru. Jestli se ohřívá jenom "vršek" motoru tak to vypadá spíše na tu pumpu. Kouknout na ni - ta vrtulka může třeba za studena držet, ale když se to trochu ohřeje tak se může uvolnit a pak to necirkuluje. Má tohle Volvo nějaké odvzdušňováky? Jestli jo tak z nich musí při natočeném motoru téct voda. Jestli neteče - další vodítko pro špatnou pumpu. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |